CORRESPONDENTIE

Citroenvlinder 171

7943 RG  MEPPEL

+31(0) 522 244 099

info@upnorthmedia.nl

STUDIO

Werkhorst 38

7944 AV  MEPPEL

+31(0) 522 244 099

info@upnorthmedia.nl

Over

beleving in beweging

In een film kan je het complete verhaal vertellen over jou en je organisatie. Aan de hand van mooie beelden laten we op een originele manier zien wat en waarom jullie de dingen doen zoals jullie die doen. Zo maken we filmproducties boordevol karakter.

ons team

Ieder project vraagt om een aanpak op maat, daarom werkt Up North met een groep gespecialiseerde professionals. Bij iedere productie wordt gekeken wat een logische samenstelling van het team is – om samen te zorgen voor een eindproduct dat klopt.

Productieproces

Hoe werken wij? Dat is soms lastig om te zeggen, want ieder project is weer anders. Waar u altijd van op aan kunt is dat wij u het werk en zorg uit handen nemen, maar u wel betrekken bij het hele proces.

Het gangbare traject in 10 stappen:

Kennismaking

Misschien heeft u al een duidelijk idee van wat u wilt en hoe het er uit moet komen te zien, of misschien totaal niet. In beide gevallen maken we graag vrijblijvend kennis onder het genot van een kopje koffie. Zo weten we allemaal wie we tegenover ons hebben. U vertelt over uw wensen en wij over onze mogelijkheden.

Het voorstel

Als u na dit eerste gesprek een samenwerking ziet zitten, zet ons team de volgende stap: een concreet idee. Voor productie en communicatie. Dat begint met een open brainstorm aan tafel waar ons team vrij de ideeën kan spuien, daarna kijken we wat ook praktisch en budgettair haalbaar is. De uitkomst schrijven we op en mailen we naar u. Het is een beschrijving van hoe wij het voor ons zien qua stijl en inhoud en hoe het verspreid kan worden; compleet met een gespecificeerde offerte.

Go?

Vervolgens horen wij graag wat u van ons voorstel vindt. Misschien direct enthousiast, of misschien zijn er toch nog dingen die u liever een beetje anders ziet. Dit bespreken we samen, totdat iedereen zich er in kan vinden en een officieel startsein kan worden gegeven.

Voorbereiding en uitwerking

Het idee wordt tot in de details uitgewerkt. Bijvoorbeeld tot een filmscript of schets van de website. Indien mogelijk gaan we langs bij de opnamelocaties en spreken we verdere mensen die met het project te maken hebben, zoals geïnterviewden of modellen. Zo kunnen we ons goed voorbereiden op de uiteindelijke realisatie.

Goedkeuring uitwerking

U kunt het uitgewerkte plan lezen voordat we het daadwerkelijk uitvoeren. U laat het ons weten als er opmerkingen zijn, wij passen het eventueel aan en gaan ondertussen verder met het regelen van praktische zaken voor de realisatie.

Opnames en verzameling

Al het beeld- en geluidsmateriaal wordt verzameld. Vaak horen hier filmopnames of fotografie bij, maar bij een website bijvoorbeeld ook een verzameling van logo’s, bestaande foto’s en eventueel film.

Bewerking

Alle puzzelstukjes zijn binnen en we weten hoe het in elkaar geschoven moet worden. Nu nog doen. De beelden worden bijvoorbeeld in de montage geknipt en geplakt en er worden eventueel effecten, animaties en muziek toegevoegd. Een website wordt daadwerkelijk gemaakt. De laatste puntjes staan nog niet op de i, maar het is wel duidelijk hoe het er uit zal komen te zien.

Viewing

U komt bij ons langs om de ‘bijna-klare versie’ te bekijken of we zetten het online met een wachtwoord. Mocht er iets zijn wat u toch liever iets anders ziet dan bespreken we een alternatief.

Afwerking en aanlevering

Eventuele aanpassingen worden doorgevoerd en de puntjes op de i gezet. De productie is klaar en we zorgen dat het in het gewenste formaat bij u terecht komt. Misschien online, misschien op een drager als dvd. Als u technische gezien niet precies weet wat de beste manier of het beste formaat is kunnen we hier in adviseren.

De wijde wereld in

Eigenlijk is dit natuurlijk een stap die al veel eerder in gang is gezet en waar van begin af aan rekening mee wordt gehouden. Nu gaat het echt gebeuren: de productie wordt naar buiten gebracht en wij kunnen u helpen om uw publiek op zo’n effectief mogelijke manier te bereiken.